top of page

סריקה עושים באהבה

עודכן: 19 ביולי 2023


צילומים ישנים
צילומים ישנים

כשפרשתי וחשבתי מה אעשה כשאהיה גדולה, היה ברור לי שאעסוק במקצוע שמשלב את האהבות שלי: מחשוב ואנשים. תמיד האמנתי שמי שעוסק במה שהוא אוהב – עושה את העבודה בהנאה ובתשוקה ומקרין זאת ללקוחותיו.


סריקה איננה עניין טכני בלבד ולכן אינני נוטלת על עצמי לסרוק סרטים מסוגים שונים (להעביר ממדיה למדיה) – רק צילומים. פרויקט סריקה הוא חיבור לסיפור חיים של אדם או משפחה. דרך התמונות עולה עולם שלם של חוויות, אירועים משפחתיים, מאורעות הסטוריים ואפילו סודות המתגלים תוך כדי התהליך.


תהליך הסריקה הוא מורכב:


1. הוא מתחיל במפגש עם הלקוח, הבנת המטרה שלשמה הוא רוצה להנציח את הצילומים, החלטה אילו צילומים לסרוק (לא חייבים את כולם), הצעת צורת ארגון הצילומים האופטימלית עבורו, והחלטות על המשך התהליך ועל פגישות או שיחות משותפות. זה בעצם הקטע הרגיש והעדין ביותר, בו צריך להבין את רצון הלקוח, להגשים לו חלום וללוות אותו בתהליך שלעיתים אינו קל (אם מדובר בהנצחת אהובים שהלכו לעולמם).


2. הוא ממשיך בבדיקת כל החומר שהלקוח הביא, מיונו לפי צורות המדיה השונות (צילומים בתפזורת בקופסאות / בשקיות, אלבומי כיסים / הדבקה / מיוחדים, שקופיות, נגטיבים, מסמכים ועוד), ארגונו לפי צורת הסריקה שהוסכמה עם הלקוח (לפי אלבומים / תקופות חיים ועוד) והכנתו לסריקה במדיות השונות.


3. סריקת כל מדיה מתבצעת במכשור שונה ובצורה שונה, עם דגש על רזולוציה גבוהה המאפשרת הצגת התמונות על מסך טלוויזיה גדול. מתבצע מעבר פרטני על כל תמונה סרוקה בנפרד, כולל שיפור חדות וצבע. התוצאות נבדקות תוך כדי תהליך ודוגמאות נשלחות ללקוח לבדיקה ולאישור.


4. בהחלטה עם הלקוח מועלים הצילומים לאלבומים דיגיטליים בענן (או מגובים לדיסק-און-קי). בסוף התהליך מקבל הלקוח הדרכה איך לגשת לענן הפרטי שלו, איך לצפות באלבומים במחשב / בנייד / בטלוויזיה, איך לשתף אלבומים או תמונות עם מי שיחפוץ ועוד.


5. הקשר עם הלקוחות נמשך גם לאחר גמר התהליך: מקבלת פיד-בק על תגובות המשפחה והחברים לשיתוף הצילומים ועד לתמיכה טכנית.


לכן סריקה עושים באהבה ונותנים באהבה ללקוח.



שלכם, מיכל




bottom of page