top of page

עננים

עודכן: 19 ביולי 2023


ענן
ענן

"מהבוידעם לענן" - בוידעם מוכר למבוגרים שבינינו וענן - לצעירים. מהו ענן במובן המחשוב?

ענן הוא מושג מקביל לאינטרנט. השרתים, הגיבוי והאפליקציות שאנו משתמשים בהם באינטרנט הם שירותי ענן. לדוגמא: מייל, פייסבוק, מסמכי גוגל וכד'.


היתרונות של שימוש בענן הם:

1) נפח אחסון: כשקבצים מאוחסנים במחשב האישי הם תופסים נפח אחסון. אם הקבצים מאוחסנים בענן - הם לא תופסים מקום במחשב האישי או בנייד, אלא בנפח האחסון בענן עצמו.

2) גישה: כשקבצים מאוחסנים במחשב האישי, אנו זקוקים לגשת אליהם פיזית מהמכשיר עצמו. אם הקבצים מאוחסנים בענן - ניתן לגשת אליהם מכל מכשיר המחובר לאינטרנט, בכל מקום בעולם, בכל זמן.

3) שיתוף: כשקבצים מאוחסנים במחשב האישי ואנו רוצים להראות אותם למישהו - אנו חייבים לעשות זאת פיזית מהמכשיר עצמו. אם הקבצים מאוחסנים בענן - אנו יכולים לשתף אותם עם מי שאנחנו רוצים, בכל זמן שאנחנו רוצים. אין הגבלה, כיוון שהשיתוף אינו פיזי אלא וירטואלי בענן.

4) גיבוי: כשקבצים מאוחסנים במחשב האישי וקורה משהו למחשב - אנו עלולים לאבד אותם לנצח. אם הקבצים מאוחסנים בענן - הם מגובים ולא תלויים במחשב פיזי.


לאחר שהבנו את יתרונות השימוש בענן, אנו מבינים מדוע חשוב מאד לגבות קבצים בענן ומדוע נוח לשתף אותם מהענן עם מי שרוצים.


לקוחות שואלים אותי לעיתים האם לא מסוכן להעלות צילומים לענן, שאז יראו אותם אנשים זרים ללא פיקוח. חשוב להבין שכשמעלים צילומים לענן, אנו מחליטים בדיוק איך הם ישותפו וקובעים את הפרטיות שלנו בעצמנו. הענן שאנו מעלים אליו הוא פרטי והלקוח נכנס אליו באמצעות משתמש וסיסמא. הוא לבדו קובע אם מי לשתף אלבומים מסוימים או צילומים מסוימים מתוך אלבום.


לסיכום - לבוידעם אין גיבוי. הביאו אלינו את הצילומים לסריקה כדי שיישמרו בענן ותוכלו לשתף אותם עם מי שתרצו, בכל זמן שתרצו.



שלכם, מיכל




bottom of page