top of page

כוחו של צילום - דובת הקוטב המורעבת

עודכן: 19 ביולי 2023


דובת הקוטב המורעבת
דובת הקוטב המורעבת

לצילומים יש השפעה עצומה על אנשים, חברות, מדינות ועל כלל האנושות.


ב-20/8/2015 פרסמה צלמת הטבע הגרמניה Kerstin Langenberger (קרסטין לנגנברגר) בפייסבוק פוסט עם צילום של דובת קוטב מורעבת וחסר אונים על חתיכת קרח בים הארקטי באזור Svalbard (סוואלברד) שבנורבגיה.

דובי הקוטב נחשבים כיום למין בסכנת הכחדה ומה הביא אותם לכך? צמצום שטחי המחייה שלהם ומקורות המזון בעקבות התחממות גלובלית.


בסוף הפוסט כתבה הצלמת:

“Climate change is happening big deal here in the Arctic. And it is our decision to trying to change this. So: let's do something about the biggest threat of our time. Maybe we cannot save this bear here. But every little action we do to change our ways is a step in the right direction. We just have to get started and keep on going!”


הפוסט זכה ל-28,000 לייקים ו-53,000 שיתופים. קהל קטן של קוראים סקפטיים עוררו לאחר מכן ויכוח אם הצילום אמיתי או מזוייף. על זה ענתה הצלמת:

“I could easily send you some more pictures or get you in contact with others who saw and photographed the same bear,” she wrote. “I have seen a few bears like this over the past years: that’s how a bear looks like if it’s nearly starved to death. So as much as I want it to be fake, it’s a documentary.”


הצילום עשה בדיוק את מה שהצלמת קיוותה שיעשה: עורר את דעת הקהל לסוגיה של השפעת ההתחממות הגלובלית על הכחדת מיני בעלי חיים בעולם ועל השפעתה של האנושות על תהליך ההתחממות הגלובלית. אם לא נתחיל לנקוט בצעדים דרסטיים להקטנת פליטת גזי חממה לאוויר, בעלי החיים, הצמחים ובעקבותיהם - האנושות – ייכחדו.



שלכם, מיכל



bottom of page